הצ‘אקרות הינן מרכזי אנרגיה בגוף. פירוש המילה ”צ‘אקרום“ בשפת הסנסקריט הוא גלגל. לפי כתבים מסורתיים, בגוף האדם מצויות 88,000 צ‘אקרות, מתוכן שבע צ‘אקרות עיקריות המסודרות לאורך קו הגוף המרכזי. הצ‘אקרות אחראיות לתפקוד הפיזי, הנפשי והרוחני של האדם. הן קולטות ומשדרות אנרגיה המגיעה אליהן מהיקום, מהטבע, מגרמי השמיים, מאנשים ואף מחפצים. כאשר נוצר מצב בו האנרגיה אינה זורמת דרך הצ‘אקרה, או כאשר אחת הצ‘אקרות חסומה או פתוחה יתר על המידה, נוצר חוסר איזון המתבטא בכל תחומי החיים. 

 

אלה הן שבע הצ'אקרות העיקריות:

 

צ'אקרה ראשונה

צ‘אקרה ראשונה – צ‘אקרת הבסיס או השורש (Muladhra) 

מיקום: אזור הפרינאום – ממוקמת בין איבר המין לאנאוס. 

צבע: אדום. 

יסוד: אדמה. 

עקרונות: כוח רצון פיזי לקיום, הישרדות והתקרקעות. 

מודעות פיזית: אברי הגוף המפנים פסולת (שתן, צואה) וחומרים (זרע או הפרשות פוריות). 

מודעות רוחנית: אני שווה העולם, אני הכי חשוב, בלעדי העולם לא קיים, אני גשמי. 

מודעות רגשית: פחד, קיבעון רגשי, פסיביות, חוסר ביטחון מול אגואיזם, שתלטנות, אגרסיביות, עצבנות ומתח.

בעיות ומחלות הקשורות לצ‘אקרה: בעיות בזרימת דם ורידית, עצירות, טחורים, עייפות, בעיות פרקים ועצמות, פריצת דיסק של הגב התחתון, השמנה, בעיות ברקמות ובעיות בעור. 

כאשר זרימת האנרגיה בצ‘אקרה מאוזנת: אדם חש קשור לחיים ולמציאות. הוא בעל כוח התמודדות, עצמאות, החלטיות וביטחון עצמי. יש בו הכוחות להשגת מטרות ויעדים, ערנות, מגלה עניין בסובב אותו, חי בהרמוניה עם הסביבה. יש בו תשוקה לחיים, יצר מין מאוזן, מקורקע, ממורכז, יציב, רגש שייכות וגאווה. יש בו אמונה בעצמו ובאחרים, סבלנות, מרגיש נוח עם מגע גופני, נהנה מן החיים בהווה ולומד מן הניסיון. 

כאשר יש חוסר איזון בצ‘אקרה: האדם מרגיש תחושה של חוסר שורש רוחני ופיזי, קושי בהשגת מטרות, חוסר ביטחון עצמי, זקוק לאישור, זהירות יתר, פחדים, חרדות, מרגיש בלתי אהוב, לא שייך, דיכאון ואפילו נטייה להתאבדות, חוסר כוח רצון, תחושת חוסר התאמה מינית, חוסר חשק מיני, דאגה, תסכול, רכושנות, קמצנות, עייפות חוסר אנרגיה והפרעות בקואורדינציה. 

 

צ'אקרה שניה

צ‘אקרה שנייה – צ‘אקרת המין (Svadhisthana) 

מיקום: בבטן התחתונה מתחת לעצם. 

צבע: כתום. 

יסוד: מים. 

עקרונות: שעתוק יצירתי של הישות, מין ורגשות. 

מודעות פיזית: אברי רביה, מערכת השתן ומרכז התנועה של הגוף. 

מודעות רוחנית: זה אני בתוך העולם. תחושת שייכות למערכת גדולה, קשר, מגנטיות לאחרים, מודעות הדואליזם של העולם, שני קטבים מנוגדים שקיימים בתוך הייחוד הבסיסי ובשל המשיכה המתמדת בין הקטבים נוצרת תנועה, משיכה. 

מודעות רגשית: משיכה מינית, סקרנות, התפעמות רוח מול שעמום, אפטיה וחוסר עניין. 

בעיות ומחלות הקשורות לצ‘אקרה: אלרגיות, חוסר איזון מיני, חוסר חשק מיני, חוסר יצירתיות, מעצורים והדחקות,התכווצויות שרירים, חוסר אנרגיה. 

כאשר זרימת האנרגיה בצ‘אקרה מאוזנת: אדם יחוש נחשק ואהוב, סיפוק מיני, אומץ, משיכה למין הנגדי ויצירתיות בחיי הזוגיות, התייחסות מאוזנת לסקס ולמזון, תחושת סיפוק והגשמה, יכולת התמקדות במטרות, יכולת ביקורת עצמית מאוזנת, יכולת חברתית מפותחת, רגישות, סובלנות, חוש הומור, נהנה מן החיים, שגשוג, כוח, שקדנות והתמדה, תפקוד פיזי מאוזן. 

כאשר יש חוסר איזון בצ‘אקרה: נראה אדם עייף, עצבני, אימפוטנט, פרידג‘יות, ביישן, חסר אמון, רגישות יתר, מופנמות, פחד מבני המין השני, חוסר ריכוז, חוסר זהירות, דאגנות יתר, חוסר מוסריות והיעדר שמחת חיים.

 

צ‘אקרה שלישית – מקלעת השמש (Manipura) 

מיקום: מתחת לסרעפת, מעצם החזה עד מעל לטבור. 

צבע: צהוב. 

עקרונות: עיצוב האישיות. 

מודעות פיזית: מרכז מערכת העצבים האוטונומית (סימפתטית). 

מודעות רוחנית: כוח שמניע לגילוי של האני מתוך הנעה ולא מתוך השוואה. 

מודעות רגשית: יש ביטחון עצמי, כריזמה, מנהיגות, שתלטנות, עליונות מול חוסר ביטחון עצמי, נשלטות ונחיתות. בעיות ומחלות הקשורות לצ‘אקרה: בעיות ביצירת קשרים, התבודדות, תשישות נפשית, סוכרת, בעיות במערכת העיכול, אולקוס, בעיות לב. 

כאשר הזרימה בצ‘אקרה מאוזנת: אדם מרגיש מאוזן מבחינה רגשית ומנטאלית, יכולת מלאה לחוות רגשות ולשלוט בהן, מתאים את פעולותיו לדינאמיקת החיים, פועל בבטחה ובשקט נפשי, כשהוא נסמך על ידע פנימי ואינסטינקטים בריאים. הערכה עצמית גבוהה, דימוי עצמי וכוח אישי פנימי, מרגיש שייכות לסביבה הקרובה. 

כאשר יש חוסר איזון בצ‘אקרה: אדם עם קרירות, חוסר רגשי, פחד מדחייה, רגישות יתר לביקורת, דימוי עצמי נמוך, חוסר החלטיות, חוסר שליטה על רגשות, פחדים, חרדות וכעס, על זה הוא מחפה בגאוות יתר. אנשים כאלה יש להם נטייה להתמכרויות מכל סוג, קנאה, חוסר יכולת להירגע ועצבנות. 

 

צ‘אקרה רביעית – הלב (Anahata) 

מיקום: במרכז הגוף, במקביל ללב. 

צבע: ירוק. 

יסוד: אוויר. 

עקרונות: אהבה ומסירות. 

מודעות פיזית: לב, ריאות, מערכת חיסונית, תימוס וידיים. 

מודעות רוחנית: לפי היוגה הכל הוא אחד. אין הפרדה כמו בצ‘אקרות האחרות, אני והעולם אחד. סימביוזה עם העולם. אני לא יכול להרוס את העולם כי אני יכול להיהרס. 

מודעות רגשית: היכולת להרחיב ולהכיל בתוכנו את הכול. הצ‘אקרה קשורה באהבה, נתינה שלא על מנת לקבל. מצד אחד רחמים עצמיים, פחד מדחייה, מול תובענות ביקורתית מוגזמת ומצבי רוח. מצד שני, מרכז החיים, שמחת החיים, מרכז האהבה, מרכז הריפוי. זו נקודת המעבר אל הצ‘אקרות העליונות (הרוחניות יותר). איזון בין הרוח למעשה. 

בעיות ומחלות הקשורות לצ‘אקרה: התקפי לב, כאבי לב, קשיי נשימה, לחץ דם גבוה, מתח, כעסים, גישה שלילית לחיים ונדודי שינה. 

כאשר זרימת הצ‘אקרה מאוזנת: רוב הצ‘אקרות האחרות באות איתה לידי איזון, כמו הלב שנותן זרימה של דם לכל המערכות. אדם מקרין שקט נפשי, אהבה לאחרים, הומאניות, מבטא רגשות בקלות, מקיים יחסים נעימים עם הסביבה, יש בו אסרטיביות ולא תוקפנות, שמחת חיים, נדיבות, חמלה, צמיחה, התקדמות והתחדשות ואיזון בכל הממדים. 

כאשר יש חוסר איזון בצ‘אקרה: גישה שלילית לחיים, חוסר בשמחת חיים, מרגיש לא אהוב, בדידות, ייאוש, שנאה, קנאה, פחד, כעס, קמצנות, רוע, גסות רוח, מאשים את עצמו ואת האחרים, רחמים עצמיים, חוסר מוסריות, חוסר ביטחון אמוציונאלי, חוסר אמון בבני אדם, קנאה, אומללות, ניצול וחוסר ערך עצמי. 

 

צ‘אקרה חמישית – מרכז הגרון (Vishudda) 

מיקום: גרון 

צבע: כחול. 

יסוד: אתר. 

עקרונות: תקשורת, כוח רצון ותהודת היקום. 

מודעות פיזית: גרון, צוואר, בלוטת התריס, יותרת התריס, מיתרי הקול, בית הבליעה, עצבי הראש ושרירי הצוואר. 

מודעות רוחנית: יכולת לבטא את כל המהות שלנו בעזרת הכישורים האופייניים לנו. הנשמה בהתגלמותה, מרכז היצירה והיצירתיות, נותנים לקול להתבטא ומקבלים מידע חשוב על עצמנו. 

מודעות רגשית: היפראקטיביות מול עייפות מוגזמת, ביטוי חופשי מול תככנות והחנקה בבטן. 

בעיות ומחלות הקשורות לצ‘אקרה: בעיות בהתבטאות, פגמי דיבור, בעיות נשימה, דלקות גרון, בעיות תקשורתיות, דימוי עצמי נמוך וחסימות רגשיות. 

כאשר הזרימה בצ‘אקרה מאוזנת: האדם משמיע את דעותיו ורעיונותיו בצורה ברורה, ללא חשש גם בפני קהל. יש ביטוי מלא של האני הפנימי, כושר ביטוי מגוון ויכולת להשמיע ביקורת בצורה בונה ותורמת. כנ“ל לגבי יכולת גישור ופישור בין בני אדם, תקשורת עם החיים, עם העולם, אחריות, הוראה, הדרכה, כושר משחק, זמרה והבעת אמת. 

כאשר יש חוסר איזון בצ‘אקרה: ביישנות, מופנמות, קשיים ביצירת קשרים חברתיים, הפרעות בדיבור כולל גמגום, חוסר הבעה, חוסר החלטיות, תגובה איטית, דיבור איטי, הפרעות בשמיעה, פחד קהל, חרדות בפני הופעה בציבור וחוסר דעה עצמית. 

 

צ‘אקרה שישית – העין השלישית (Ajna) 

מיקום: מרכז המצח – מעל ובין הגבות. 

צבע: סגול, אינדיגו. 

יסוד: חלל ומחשבה. 

עקרונות: תקשורת על-חושית ומודעות קיומית. 

מודעות פיזית: כל איברי הראש, מח, הבנה, זיכרון, דיבור. 

מודעות רוחנית: המסך שבאמצעותו אנחנו רואים. חיבור לידע קולקטיבי אינסופי, התודעה הרוחנית אינה מוגבלת בזמן, תנועה ומקום. 

מודעות רגשית: מחובר מול מנותק, גאוותן צמא כוח מול חוסר אסרטיביות. 

בעיות ומחלות הקשורות לצ‘אקרה: מחלות אוזניים, מחלות עיניים, בעיות בדרכי הנשימה, אף וסינוסים, בעיות עצביות בפנים, כאבי ראש. ידע פנימי, אינטואיציה, אנרגיה רוחנית, בקרה מנטאלית. 

כאשר הזרימה בצ‘אקרה מאוזנת: קיימת יכולת מנטאלית ואינטלקטואלית טובה, קבלת החלטות תוך כדי הבנת המציאות, יכולת למציאת פתרונות גם במצבים מורכבים, אופקים רחבים. כשהצ‘אקרה הזו מפותחת יחד עם צ‘אקרת הלב, קיימת לאותו אדם האפשרות להזרים אנרגית ריפוי, מתאפשר פיתוח החוש השישי ויכולת טלפאתית, מודעות קוסמית, מדיטציות גבוהות, השראה ממקומות גבוהים, אהבה רוחנית ומסעות אסטראלים. כאשר יש חוסר איזון בצ‘אקרה: בלבול בתפיסת המציאות, הפרעות קשב וריכוז, הפרעות למידה, הפרעות בזכרון, הפרעות של הביו-ריתמוס, רגישות יתר, חוסר אסרטיביות, ספקנות, חוסר החלטיות, קנאה בכישרונם של אחרים, שכחה, דאגה, אמונות תפלות, דעות קדומות, חוסר איזון מנטאלי ורציונאלי, עייפות נפשית, מתח, חרדה ופאניקה. 

 

צ‘אקרה שביעית – צ‘אקרת הכתר (Sahasrara) 

מיקום: כיפת הגולגולת. 

צבע: לבן, סגול, זהב. 

יסוד: רוח. 

עקרונות: רוחניות, תובנה ומהות. 

מודעות פיזית: מוח, שינה טובה, קרקפת בריאה. 

מודעות רגשית: חיבור לאני העליון, תחושת כתר על הראש. 

מודעות רוחנית: החיבור האמיתי שלנו לעולם, אחדות עם האינסוף, אני מחובר יחד עם כולם לכוח המניע, חיבור של כולנו למקור אחד, אהבה אוניברסאלית, אהבה קוסמית. הצ‘אקרה הזו מחברת את הצ‘אקרות והגוף הפיזי אל המערכת האנרגטית הקוסמית, משם כל האנרגיה נכנסת. 

בעיות ומחלות הקשורות לצ‘אקרה: דיכאון, לחץ נפשי, מחנק, היסטריה, חוסר איזון בין שני צידי המח. 

כאשר זרימת הצ‘אקרה מאוזנת: חשיבה, הבנה, התעלות, מרכז שמקבל את האנרגיה הקוסמית. השלב האחרון בהתפתחות ספיריטואלית. המקום בו נוצרת ההבנה כי העולם אינו רק התגשמות פיזית. כשהזרימה פתוחה יש את ההארה, יכולת ניבוי, חיזוי, חיבור טוב בין לוגיקה לאינטואיציה, יכולות למידה מפותחות, קליטה של ויברציות גבוהות מהידע הקוסמי, בריאות נפשית ופיזית, ביטחון עצמי ומיצוי הפוטנציאל האישי בכל הממדים והתחומים. כאשר יש חוסר איזון בצ‘אקרה: צרות אופקים, קושי בקבלת שינויים, הפרעות בזיכרון, רגישות יתר לאור ולצלילים, ניתוק מן הסביבה, בלבול, שעמום, אפטיה, חולשת חושים, דמיון בלתי מפותח, הפרעות בשינה, מחלות שרירים, עייפות כרונית, רגישות יתר, העדר אתיקה ומוסר, חוסר מטרה בחיים.

Block "related" not found

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *